Klachten en suggesties

Wij willen onze behandeling natuurlijk zo goed mogelijk afstemmen op uw wensen en verwachtingen. Toch kan het zijn dat u een ontevreden bent of een klacht heeft over een genomen beslissingen of de wijze waarop (een) medewerker(s) met u is omgegaan. Klachten van cliënten en hun naasten behandelen wij serieus en respectvol.

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing. Het verzoek is dan ook om eerst te proberen uw onvrede of klacht met uw behandelaar en/of regiebehandelaar te bespreken. Deze zoekt dan in overleg met u naar een aanvaardbare oplossing. Indien dit niet tot een oplossing leidt, of u voelt zich niet vrij om de klacht met uw (regie)behandelaar te bespreken, is het mogelijk uw klacht in te dienen bij het bestuur van Pec ggz, die onderzoekt de klacht, bemiddelt eventueel en neemt zo nodig maatregelen om de klacht op te lossen.

Klachtenbemiddelaar
Naast de klachtenregeling kunt u als cliënt van Pec ggz ook gebruik maken van een onafhankelijke klachtenbemiddelaar. Indien u daarvan gebruik zou willen maken kunt u contact opnemen via klachtenbemiddelaar@pecggz.nl De klachtenbemiddelaar onderzoekt met u wat een mogelijke oplossing voor uw klacht zou kunnen zijn.

Klachtenportaal zorg
Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons en of de klachtenbemiddelaar, of wenst u onafhankelijke (externe) ondersteuning hierbij, dan kunt u ook altijd direct contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op. Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg https://klachtenportaalzorg.nl U kunt ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Hieronder kunt u enkele belangrijke documenten inkijken of downloaden aangaande de klachtenregeling via Klachtenportaal Zorg:
Flyer Spelregels Wkkgz Klachtenportaal Zorg Wkkgz
Geschillenreglement KPZ 2019
Klachtenreglement KPZ Wkkgz 2019
Alg Voorwaarden KPZ 2019